Ledare_240225591

SCOUTLEDARE

Är du intresserad av att bli scoutledare i AF Scoutkår? I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara vuxen inom Scouterna innebär att du gör skillnad för andra samtidigt som du får möjlighet att lära dig nya saker, uppleva äventyr, utveckla ditt eget ledarskap eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Vad kul att du är intresserad av att engagera dig i Adolf Fredriks Scoutkår!
Det finns massor av olika roller som du som vuxen kan ha i Scouterna. Som scoutledare, skjutshjälp, hemsideansvarig, medlemsregistrerare eller så kan du engagera dig i kårstyrelsen. Många scoutledare har varit scouter sedan de var barn, men inom scoutrörelsen finns en mängd ledarutbildningar som gör att även du som inte har någon tidigare scouterfarenhet också får en bra grund för ditt ledarskap inom scoutrörelsen.

Superkul men då har du kommit till fel sida… du ska kontakta oss på info@afscout.se

________________________________________________________________________________________________________________

Skojjt

Närvaroregistrering av scouter vid varje möte.

Scoutstugor att hyra

Här hittar du många scoutstugor som finns att hyra, man brukar kunna se om dom är bokade eller lediga.

Kartor från lantmäteriert

Här kan du skriva ut kartor.

KLICKA HÄR

Varför ska du som ledare lämna in hälsokort?

Det är en fråga vi ofta får. Det tydligaste svaret är att om du som ledare plötsligt blir akut sjuk någonstans ute i vildmarken måste vi runt om kring dig ha rätt info till sjukvårdspersonal om vi måste ringa 112. Samt att vi måste ha någon anhörig att kontakta om vad som har hänt.

Trygga möten!

Inom scouterna har vi en utbildning online som heter Trygga Möten. Den kursen måste ALLA ledare gå för att få vara ledare. Det är en utbildning i hur vi ska förhålla oss till vårt arbete med barn och ungdomar för att säkra en trygg verksamhet.

Utdrag ur belastningsregistret!

Vi tar utdrag ur belastningsregistret en gång om året. Dom ledare som är med på sommarlägret inkommer med utdraget inför lägret övriga ledare har augusti ut att lämna in.