eh-wsj-20110803-2525-_ant9318

Stöd oss

Vi tar gladeligen emot all hjälp vi kan få

Adolf Fredriks Scoutkår är en ideell förening. Vår verksamhet finansernas genom våra medlemsavgifter men också genom bidrag från stat och kommun.

Som ideell verksamhet har man två resurser att ta hänsyn till. Dels den ekonomiska som används för att vi ska ha lokal, lägermaterial med tält, kök o.s.v. Dels är det den ideella resursen, det antal timmar som kan läggas ned på att ta hand om allt som hör verksamheten till. Förutom mötena har ledarna i kåren mycket annat att stå i. Tiden går bland annat åt till att hantera förråden, ekonomin, lokalen, materielen, lägerverksamhet, styrdokument med mera med mera.

Vill du, eller känner du någon som vill, bidra med engagemang, smått som stort så mottager vi den hjälpen med öppna armar. Allt ifrån att delta på några av våra fixarträffar till att skjutsa scouter eller hjälpa till på enstaka möten. Härlig gemenskap utlovas i utbyte.

Tala i första hand med ledarna på din avdelning, men du är även välkommen att maila till info@afscout.se

Lämna ett bidrag

Vill du eller ditt företag lämna ett ekonomiskt bidrag görs det till PG: 15 29 10-6

Vill du bli tackad offentligt på kårens Facebooksida, var noga att skriva ut ditt namn. Om namn saknas utgår vi ifrån att du önskar vara anonym.

Kåren tar också gärna emot bidrag i form av:
– Bättre begagnade Gilwell-tält (vi älskar våra gamla trotjänare men får inte längre plats, kåren växer)
– Sjukvårdsutrustning (plåster, kompresser, förband, pincetter mm)
– Släggor (handsläggor och rejäl storslägga)
– Papper, särskilt A4 för utskrifter